att vara och att ha en bonus




Melvins mamma fyllde år i veckan så jag föreslog (när vi bakade) att han kunde göra några cupcakes till henne, jag köpte den lilla cupcakeboxen idag på Lagerhaus, den är så söööt! Sen fixade han ett litet kort, ni vet ungar vill gärna klämma dit några gem och leka med dymomaskin - ja presenterna ska vara ett litet hopkok av allt möjligt ha ha

Vill faktiskt tipsa om denna box, den är perfekt att ta som en liten gå-bort-present nu till påsk! 29 kronor kostar den.

Det är ganska ofta jag går höra att jag är FÖR snäll och "fixig" för Melle, hur jag kan tänka som jag gör i "bonus-situationen" och hur han och jag kan ha en sån bra relation.

Hmm, ja det behöver ju inte vara så mycket mer komplicerat än ens egen inställning till barn, oavsett vilket eller vems barnet är. Jag tycker att alla barn är värda att älskas och jag ser något speciellt i, i princip alla barn jag möter, det har jag alltid gjort, jag gillar barn helt enkelt men jag har även blivit uppfostrad av min mamma som är likadan, hon får alla att känna sig värda, omtyckta, sedda - hon är den ultimata mamma-personen men jag tror inte att hon kanske ser sig själv som det, däremot vet jag att hennes omgivning gör det :-) hon är verkligen en förebild!

Mellan mig och Melvin har vi som i alla relationer fått jobba för att komma dit vi är idag, vi har känt varandra 2 1/2 år och i ett barns liv är det ganska länge, men jag kan säga att jag lyfter hatten för alla bonusföräldrar som kämpar på för det är speciellt, det är jobbigt och det är gånger då man tror att både hjärta och själ ska gå i tusen bitar, man får ingen godnattkram, man känner sig otillräcklig och man är liksom inte "mamma" (jag som verkligen är en morsgris vet ju hur viktig den där relationen är och vad den betyder, man kan inte tävla med den) men jag kan säga att det är värt det. allt slit och alla tårar är värt det för det där ögonblicket när man får en extra hård kram, det viskas "jag älskar dig" vid sängkanten och man hör den där lilla rösten viska tillbaka "och jag älskar dig", då svävar man som en heliumballong kan jag säga.

för den där självklara medfödda kärleken den har man inte till ett bonusbarn för man har inte haft den chansen, men när den får växa fram så finns den där, kanske lika stark som den biologiska.

Sä ja, jag kanske är lite fixig, men jag tycker att han är värd det.
Ja och så tror jag på karma ;-)


Det jag kan störa mig på ibland är när vissa människor ska kommentera och säga saker som "men du vet inte för du är ingen RIKTIG mamma". Säger man så till adoptivföräldrar också? För att man inte har födit fram sitt barn? Jag har skakat vällingflaskor, läst sagor, byggt lego och torkat den där söta lilla rumpan, om jag inte är morsa i VÅRT hus ja då vet jag inte vem som är det! Och för mig spelar det ingen roll om jag är av plast eller gummi, morsa som morsa!

Nu blev det här långt vänner, det blir så ibland! Det var lite tankar o lite svar, ni är välkomna att fråga om ni vill, nu när vi ändå har det på bordet så att säga..

Kram & Godnatt



Kommentarer
Postat av: Lizet

Bäst är du!!!!

2012-03-30 @ 09:22:14
Postat av: Cecilia

Du verkar ha gjort ett magiskt jobb som bonus mamma, tror din lilla son är och ska vara väldigt lycklig som har dig i sitt liv :)

2012-03-30 @ 09:31:26
Postat av: Lollo

Du e en fantastiskt människa. Blir tårögd av hur du ser barn:) tänkt om alla va så. Dom är livet och är värda allt. Pussar och kramar från mig:) p.s älskar lagerhous.se

2012-03-30 @ 22:43:42
URL: http://borstad.blogg.se/
Postat av: mimmie

tack fina fina tjejer, ni gör mig så otroligt glad av era kommentarer, och STARK!! jag tycker styvföräldrar har skamligt rykte så fram med mer mumin-mamma typer tycker jag, ha ha!



ni är guld värda, tack för att ni tar er tid att lämna en liten tanke här! Kram till er <3

2012-03-30 @ 23:48:58
URL: http://smallroom.blogg.se/
Postat av: pernilla plaza Interiör

Gulligulligt! Ju mer kärlek desto bättre !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

TACK FÖR DITT INLÄGG! x x x Mimmie
RSS 2.0