älsklo


Ja här är han min lilla skatt, om nu någon trodde att jag skulle låsa in både mig själv och honom i varsinn vrå i förra inlägget ;-) Jag brukar dra liknelser med den elaka styvmodern i Snövit ibland men han tycker inte att vi är så lika trots allt (jag har väl ett hjärta där någonstans innanför bröstkorgen trots allt ;-)



ni får ursäkta utbrottet i föregående inlägg, men man är inte alltid i sina sinnen, sittandes med ett glas vin i yogaandning, ibland tar liksom galenskaperna (det finska blodet?) över här hemma. Lillis är inte rädd för mina galenskaper heller, han liksom tar dem inte så allvarligt, med en klackspark närmare bestämt. Igår när jag nästintill slet mitt hår till Gargamell-frisyr (det blir lätt så när man små-renoverar hemma) sa han lugnt och sansat "jag skulle inte göra sådär om jag vore du" och det övergick till viskningar "om jag vore du skulle jag sluta nu, jag skulle ha slutat för längesen"..


Och inte bara renoveringar kan göra en crazy, har ni haft en sjuårig GRABB hemma? Den här åldern alltså, den gör något med det manliga könet, det blir som att ha en tonåring i huset. Obstinat, disträ så in i märgen och snacket är väldigt basic "öh", "euuhh", "ööeeehmmm", "tyyyp..", "eh VA!?", "fattar inte" det här snacket ska man bara förstå annars är man väl typ "euuuhhmmm" (detta är då ett läte som man får tolka själv beroende på vart tonläget ligger)




Ja inte undra på att man blir trött ibland, när man är sjuk själv, när tjatet blir för mycket, tristessen för stor och det där satans pusslet aldrig verkar ta slut ja då tar man upp Mamma-kortet-nr-1: Bakning. Works every time! Här är våra verk från dagens bakning, tack mitt hjärta för att du livar upp och tar mig från himmel till helvete och tillbaks på några få sekunder, hihi ♥

Tjingeling finingar



Kommentarer
Postat av: pernilla plaza Interiör

Gulligt inlägg!

Postat av: Johanna

Finaste.. haha, man kan ju inget annat än att LE:) Gud va du är duktig på att skriva och formulera dig! Sök till alla tidningar tycker jag, faktiskt! Grym är du!... Du har det i fingrarna! Puss

2012-03-27 @ 23:21:25
URL: http://dagensbestyr.blogg.se/
Postat av: mimmie

Haha tack fina tjejor <3 för att ni tittar in o kommenterar, alltid lika kul att läsa vad ni skriver, haha... :) PUSS

2012-03-28 @ 11:30:31
URL: http://smallroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

TACK FÖR DITT INLÄGG! x x x Mimmie
RSS 2.0