Peace

Hej fina tjejer,


Jag mår bättre och bättre, det var ett bakslag att gå till jobbet i onsdags som väntat, man får skylla sig själv faktiskt, jag mådde som en apa hela dagen och var på vippen av avlida framåt kvällningen (i min värld alltså..) men så vaknade jag igår och var faktiskt lite piggare och idag ännu bättre, jippiiii!


Var hos min sjukgymnast imorse som fick knäcka mig litegrann, vi provade akupunktur förra gången men jag kände ingen förbättring av det, får prova igen nästa gång (jag har som jag kanske sagt tidigare problem med nacke och rygg sen stillasittande jobb, dåliga muskler osv.. försöker jobba på det :)


Jag åkte förbi pappas jobb igår och kikade på golv (jag har privilegiet att komma från en hantverkarsläkt!!) vi ska lägga nytt i lägenheten, något prisvärt som får duga under tiden vi bor här. I köket blir det nog svart/vitt rutigt, muuums vad snyggt! Har hittat en godbit som faktiskt karln här hemma nappade på, han som annars hatat rutigt golv. Tog samtidigt en sväng förbi Tullhuset och köpte min peacekudde som jag såg förra gången, från House Doctor, älskar den!


 

 

Såhär ser det ut i soffan denna dag

 

 

Och den gröna färgen är ju faktiskt ganska lik den jag har på Rokoko-soffan som står på Pappas lager, drömmer om att ta upp den hit snart, hi hi.. Vi får se om det går utan att driva Jimpa till vansinne.


Medan bästa Nanna drömmer om rosa tulpaner och våriga färger fortsätter jag på mina jordiga toner i vardagsrummet. Päls och murrigt är min melodi just nu, men håll i hattten det slår snart om!


Ska möta upp min kära snart, vi ska ut på färgjakt, hitta något till våra hallar (grått?!) och även samla på mig färgprover på mina loppisfynd här hemma, jag kan inte riktigt bestämma mig vilka färger det blir men tankarna går åt vitt/ljusgrått/mullvad och det är 3 sängbord och 2 byråer som ska målas om, jo man har att göra när man antar sig projekt utan att avslutade det första ;-)



Hoppas ni får en fantastisk fredag!


x x x




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

TACK FÖR DITT INLÄGG! x x x Mimmie
RSS 2.0