gran, pyssel och förkylning

 
 
Hej vänner,
 
 
Det är måndag igen och jag känner mig överkörd av en förkylning, är så torr i halsen och bara hostar, suck!
Jag hoppas verkligen jag får vara frisk i jul, förra året fick jag migrän den 22:a och blev inlagd på akuten med dropp, efter dem starka medicinerna fick jag magkatarr och kunde bara dricka vatten och äta kokt potatis under julen, det var inte jätteroligt kanske, men det är en vecka kvar, jag ser framemot en lugn jul och julvecka med min älskling ♥
 
 
Veckan som gick innehöll lite pyssel, jag gjorde färdigt två hjärtan av pärlor som legat och väntat, ska försöka få dem vita också så är dem färdiga. 
 
 
 
 
 
Dem är gjorde av snurrad ståltråd och ett gammalt halsband. Bandet dem hänger i har jag beställt från Leila's.
 
 
Pappa fyllde år i fredags också så här är ett tips på en alternativ paketinslagning till er inför julen :) Det är ett presentkort som jag slagit in som en smällkaramell, lite otippat men mycket roligare än ett kuvert eller hur?
Sen kan man ju behålla den och hänga upp i granen, ska göra några idag tänkte jag till vår lilla gran.
 
 
 
 
Jag har gjort den med kartong och inslagspapper, hjärtat är från sidor ur en pocketbok, jag har klippt tre hjärtan i olika strl och häftat fast dem i varann i mitten, därefter knytit fast dem med ett band, lätt som en plätt!
 
 
 
Bortsett från att fira pappa igår åkte vi och köpte gran, en betydligt kortare i år men minst lika fin.
Jag måste alltid ha en kungsgran med tjocka barr dem är absolut finast!
Ikväll ska vi klä den :)
 
 
Och så ja.. en rastlös unge! 
 
 
Ha en fin dag!
Kram /M
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

TACK FÖR DITT INLÄGG! x x x Mimmie
RSS 2.0