att binda en krans

 
 
Goddagens,
 
Inatt har jag inte sovit mycket, uah!
 
Det var omöjligt att sova igårkväll, trasslar in mig i alla kuddar jag ska ha runt mig som håller upp magen, håller isär benen, stödjer svanken you name it, sen blir det varmt och bebis vägrade låta mamma sova utan hade sparkfest i magen, tjo vad livat det var och vid halv två var jag kanske inte jättemunter..
 
Men det är väl bara att vänja sig, den här lilla rackaren är ju både kvällspigg och morgonpigg och lär vara det när den kommer ut också :) Men det är svårt att hitta en skön sovställning såhär i "slutet" när man blir tyngre, jag har supermjuk madrass så det känns som jag ligger i en grop nu, ha ha
 
 
Tänkte visa mitt lilla pyssel jag hade för mig i måndags - kransbidning.
Inte alls så svårt, lite tålamod och hål i fingrarna av granriset men det var det värt.
 
Det här behöver du:
 
Halmkrans
Ståltråd, jag hade en tunn
Granris (plockade mitt i skogen)
Hampasnöre eller liknande beroende på stil du vill ha :)
Dekoration - jag använde mig av lärkkvistar
 
 
 
 
Klipp kortare kvistar och vira ståltråd vid änden, gör en knut och lägg dit en ny kvist, fortsätt hela vägen runt och fäst med en knut i slutet
 
 
Vira snöre runt kransen för att dölja ståltråd och så granriset inte blir för spretigt
 
 
 
Tryck fast lite dekoration, häng upp - färdigt :)
 
 
Lycka till med era kransar
:)

kram /M
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

TACK FÖR DITT INLÄGG! x x x Mimmie
RSS 2.0