Nu ska den väck

 

Hej kompisar,

Chillar hemma i sängen nu med nya Plaza, Orkade precis ta mig mot Apoteket och Konsum, febern vägrar ge upp!

Fick med mig vitaminer och till halsen, hyrde en film med Sarah Jessica Parker som jag väntar med tills J kommer hem så han kan krypa ner med mig :-) kunde inte motstå lösgodis, sånt får man när man är sjuk! Gjorde ett ordentligt undantag här. Konsum på Oxbacken är så sjukt ofräscht, Dem FÅ ggr jag är där handlar jag bara sånt som redan är paketerat och som ingen kan ha rört, jag har utvecklat någon form av fobi mot det stället. Bara att det luktar rutten fisk vid ingången? Allvarligt?

Förstår faktiskt inte hur det kan vara så sunkig, det är inget trash kvarter för övrigt!

Är vi magsjuka imorgon vet vi vad det beror på ;-)

Kram

 

 



Kommentarer
Postat av: Erika

Tack för att du gillade vårt hus, det är liten annorlunda med butikslokalen nere och boendet upp..Känns lite som att bo i lägenhet fast än man är husägare..tihi...

Men vad gäller vår butik, så ligger den inte längre kvar i huset.

Vi hyr ut det just nu.

Med tanke på livsförändringen som skedde här hos oss i somras.

Samtidigt som vi fick Polly så dog min sambos lillebror endast 14 dagar tidigare, plötsligt och olyckligt.

Så för att sambon skulle orka med och hinna så skar vi ner butiksdelen.

Nu säljer vi enbart kontorsvaror,"Jihoo så skoj" ;) och profilkläder på nätet...

Inte direkt mina största intressen, tur är väl att sambon gillar det :)

Minns att jag läst förut att du har släkt i Dalarna.

Var om jag får vara nyfiken och fråga? :)

Men min mor har en inredningsbutik i byn, Butik Dalkulla.(så jag får utlopp för intresset ändå ;)

Hon har väldigt fina och lite annorlunda saker..Mycket som hon själv gör, om du är sugen att kika lite inredning här omkring :)

Jag är inte säker om hon har öppet kristihimmelsfärdshelgen, men mina föräldrar bor ju i samma hus och ringklocka finns för besökare att plinga på när butiken inte har öppet.

Annars onsd.-fred. 13.00-18.00 :)



Nu blev det långt här...hihi...Något att läsa medans du frisknar till ;)

Förresten, vet du något omrobotkudden? :)



Kram!

2012-03-21 @ 20:16:34
URL: http://risgatan5.blogspot.com
Postat av: DAGNY

Haha den är inte gjord av mig förstår du väl ;) Jag ska fixa den snart, har betalt för hjäp ;) Kul att du gillar namnet !!! Krya på dig!

2012-03-21 @ 22:22:16
URL: http://dagny.blogg.se/
Postat av: mimmie

Erika, vad tråkigt att höra :/ Hoppas det går bra med profilkläder och det ni säljer nu, ibland tar ju livet lite udda vägar men när man kommit dit man vill brukar man kunna se tillbaka och förstå varför man fick ta s.k "omvägar" även om man kan ifrågasätta det när man är inne i det, bitar brukar falla på plats med tiden :-)



Min släkt bor i Orsa :) Så vi är där ett par ggr om året. Jag har sett bilder från din mammas butik, verkar vare lite roliga och fina saker som finns där, kanske gör ett stop om det går, vi brukar åka lite udda tider oftast tidiga mornar eller sena kvällar men om det funkar så :-)



Kram

2012-03-22 @ 12:23:50
URL: http://smallroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

TACK FÖR DITT INLÄGG! x x x Mimmie
RSS 2.0