Andrea Engsäll



Hemma hos Andrea Engsäll, ni kanske känner igen henne från Homestyling-program?


Såhär ser hennes färgmatchade hem, det syns att det är en inredningsintresserad person, ser ni vilken röd tråd hon har genom färgvalen? :-)

Jag tycker dem oftast kör lite extrema omvandlingar av hem i make-over program på tv, Simon & Thomas, Roomservice etc.. Allt är mönstrat, färgkordinerat, fondvägg.. Det är stor skillnad på att ha samma färg i fondvägg, kuddar, filtar och ja det mesta än att låta en färg diskret följa genom inredningen. Kolla på bilden i vardagsrummet där orange är i tavla, kuddar, filt och boxar på golvet - lite mer diskret!

Om man tittar in hos de flesta inredares hem (nu drar jag inte ALLA över en kam med en hel del iallafall) ser man att det oftast är åt det klassiska hållet med hållbar design och detaljer som byts ut - blickfång / stilleben etc..


Så bli inte lurade av alla mönstrade tapeter och roliga färgglada möbler, man tröttnar så fort, Jag satsar hellre på en fräsch bas och adderar snittblommor, kuddar eller en färgglad tavla om jag vill ha färg! Andrea verkar göra detsamma. Dagens tips alltså :-)






En inramad Hermés-sjal - enkelt och personligt



hemmasnickrad sänggavel




Andrea  i egen hög person i sitt hem.

Bilder Sköna Hem

Kommentarer
Postat av: pernilla Plaza Interiör

du har inte tittat in på min blogg märker jag... ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

TACK FÖR DITT INLÄGG! x x x Mimmie
RSS 2.0