när tiden går för fort



Förra veckan plockade jag fram kläder till Melle som vi gör kvällen innan, jag la fram hans jeansskjorta som har vart hans favorit, och när han kommer från skolan har han på sig en annan och säger att jeansskjortan är alldeles för liten. "för liten?! hur kan den vara för liten?!", han visar demonstrativt på sin arm HUR kort den faktiskt är för mig som inte fattar någonting och jag ser att skjortan han har på sig även den är ALLDELES för kort i ärmarna "har du gått sådär i skolan idag?" undrar jag och garvar lite - "JA!" (tydligt missnöjd)


när hände detta? alla hans jeans sträcker sig till fotknölen knappt och skjortorna är för små, tröjorna har krympt i tvätten (eller?) och han har ständigt "träningsvärk" i benen. kan det vara så att lilleman börjar växa upp, alltså på riktigt. Jag var tvungen att kolla igenom bildarkivet och jomenvisst är det så, lilla hjärtat har blivit så förbannat stor, inget fjunigt hår på huvudet utan en rejäl kalufs som bara jag får kamma för pappa är för hårdhänt, en smal kropp där alla delar liksom far omkring lite överallt i rummet utan kontroll och hans vilja ja herregud den är out of control den med.

5 år ♥



6 år - melvin och liten Tuva ♥






ser ni vad liten han var? så sööööt! nästa helg får vi köpa en ny garderob till lillis, stackarn kan ju inte gå i för små kläder :-)


Nu ska jag fixa i hans rum, önskade att min lilla arkitekt var hemma så vi kunde göra det tillsammans.
fin fredag till er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

TACK FÖR DITT INLÄGG! x x x Mimmie
RSS 2.0