när optimisten kom till stan


Jimmy kom och väckte mig halv sju och sa att lillis också var dålig, hemmadag alltså. Toppen det gick inte att somna om, klarvaken trots att jag inte kunde somna igår kväll. Jag har fått tvångspussla - ett pussel på 300 bitar med småbilder, ja man har ju haft roligare - jag är ingen pusselfantast, tycker det är roligare att stirra in i en vägg eller se färg torka ungefär.. men för kiddos skull så får man pussla utav helvete tills jag begärde en pussel-paus som han godkände, thank GOD!

Ja sen gjorde jag två hål i väggen, jag hade lovat att sätta upp en spegel idag åt lilleman, borrjäveln funkade inte först så jag fick likt en förståndshandikappad ringa mannen som senast igårkväll förklarat hur man gjorde. "Gör ingen swicherost av väggen nu älskling" innan vi la på, ja det bådade gott det får man säga.

Körde in en gipsplugg som fastnade, fick slita ut den med våld medan jag vrålade barnförbjudna ord för små öron som han antagligen kommer beklaga sig över under en terapisession om femton år "Jo det hela började när min bonusmamma.."


Tog ändå mod till mig att ge mig på ett hål till, tänkte en annan plugg kanske klaffar men nej - jag skulle ha slutat när jag låg på topp dvs med det första mastodonthålet men för att ändå känna att jag åstadkommit något skruvade jag upp en krok - utan plugg bara rätt in i väggen, den sitter kvar än så länge men det finns liksom fortfarande "hopp", vi får se det hela positivt, lilleman kommer antagligen ha en egen ingång från trapphuset in i hans rum - det gillar väl barn? typ en iglo-öppning då kan han ta den vägen på en gång!

För att nå klimax var jag liksom tvungen att underrätta mannen vad som skett och jo nog kände jag att det var lite hans fel också, om han bara hade funnit sig i min teori om att borra är karlgöra och inte dragit igång en feministisk rörelse i vårt hem om att "kvinnor kan" ja då hade ju det här aldrig hänt  - så nu har jag även förstört hans dag.


Så med denna fantastiska berättelse vill jag bara säga GOD DAG och vi har en fantastisk dag till mötes!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

TACK FÖR DITT INLÄGG! x x x Mimmie
RSS 2.0