hemma hos Tove Adman


Jag vet inte om ni kollar på Hustoppen på TV8 men om inte är det läge att börja, man fick haka på hem till Tove Admans (fantastisk formgivare, betongljusstakarna ohmy så snygga..) sommarställe på Gotland där hon byggt om en gammal mack i klassisk 60-tals anda till ett personligt hem. Och jag tycker verkligen hon fått det personligt, alla detaljer till och med tomten är så genomtänkt, jag älskar det!








Tyvärr gör bilderna inte huset rättvisa, men se klippet här för att få in den rätta känslan. Jag älskar hur hon använder gult som den genomgående färgklicken i hemmet, ingen självklar färg men som onekligen piggar upp. Panelen på väggarna i sovrummet, mixen mellan gammalt och nytt, betongen, och trappen med sittkuddar, orangeriet. Ja jag tycker det är en helt underbar känsla i hela huset, harmoni skulle jag säga. Hade inte heller haft något emot hennes atelje, en sån som man drömmer om när man ska börja måla tavlor i framtiden när den där tiden bara ramlar över en ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

TACK FÖR DITT INLÄGG! x x x Mimmie
RSS 2.0